Skip navigationen

Handicaprådet

Handicaprådet skal rådgive kommunalbestyrelsen i handicappolitiske spørgsmål og rådet kan behandle alle lokalpolitiske spørgsmål, som vedrører mennesker med handicap. Her kan du læse om håndicaprådets arbejde, medlemmer og møder

Rådets opgaver

Handicaprådet kan tage spørgsmål af mere generel karakter op til drøftelse og komme med forslag til såvel politiske som administrative initiativer.

Rådets medlemmer

Rådet består af otte medlemmer, hvoraf fire medlemmer repræsenterer handicaporganisationerne i kommunen, og fire medlemmer repræsenterer kommunen. 

  • Formand Jeanet Barth

    repræsenterer Gigtforeningen
  • Tonny Bengtsson

    repræsenterer Dansk Handicap Forbund
  • Britt Helen Krogh

    repræsenterer Dansk Handicap Forbund
  • Stig Neuman Petersen

    repræsenterer Dansk Handicap Forbund
  • Nicolaj Bertel Riber (A)

    1. viceborgmester
    Krudttårnsvej 165, 1. th.
    2791 Dragør
    Tlf. 23 35 24 65
    E-mail nicolajr@dragoer.dk
  • Helle Barth (V)

    2. viceborgmester
    D. B. Dirchsens Alle 46
    2791 Dragør
    Tlf. 30 10 10 76
    E-mail helleb@dragoer.dk
  • Henrik Aagaard

    repræsenterer Dragør Kommune
    Tlf. 32 89 03 12
    E-mail henrika@dragoer.dk
  • Asger Villemoes Nielsen

    Direktør
    Referencedirektør for Center for Sundhed, Pleje og Rehabilitering, Center for Børn, Skole og Kultur samt Center for Politik, Service og Social (afdelingerne Borgerservice samt Ydelses- og Socialservice), It og Support samt Digitaliseringsteamet

Databeskyttelse

Du bør undgå at sende cpr.nr. og andre fortrolige oplysninger i almindelige e-mails. 

Kontakt

Handicaprådet

Dragør Kommunes Handicapråd,
Kirkevej 7, 2791 Dragør

Du kan sende en sikker mail til Handicaprådet
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din NemID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit cpr.nr.